23948sdkhjf

Her dropper dagligvarekæde tilbudsavisen som det blot andet sted i Danmark

En testperiode på otte uger har givet så markante resultater tilbage, at Lidl-koncernen nu har truffet en markant beslutning. 

Det er slut med omdeling af den fysiske tilbudsavis i Odense. 

Det skriver Fyens Stiftstidende

Lidl-kæden har nemlig oplevet, at odenseanerne stadig har fundet frem til Lidl og kædens tilbud, selvom de ikke længere har modtaget den trykte avis. 

- Det er en stor milepæl, som vi er meget glade for. At de i Odense er omstillingsparate til i højere grad at søge de gode tilbud digitalt, er med til at nedbringe det klimamæssige aftryk, som de trykte tilbudsaviser afgiver, og så sparer vi nogle penge, som vi kan bruge på at udvikle vores digitale platforme, siger Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl. 

København var den første by, hvor Lidl udfasede den trykte tilbudsavis, og Odense bliver altså den blot anden by i rækken. 

På sigt vil Lidl gerne udfase avisen i hele Danmark. 

RetailNews har rettet henvendelse til Lidl Danmarks presseafdeling for at få svar på den konkrete plan for udfasningen af tilbudsaviserne i hele landet - men er de ikke vendt retur inden denne artikels deadline. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.703